zondag 23 maart 2014

Op bezoek bij het UWV

Na verschillende keren vruchteloos contact gezocht te hebben via werkmap op de site van het UWV, ben ik dinsdagmiddag 8 oktober 2013 op bezoek geweest bij het UWV te H. 

Vanaf 12.00 uur is er bij het UWV een ‘inloop’ spreekuur. Ik was volgens de tijdvermelding van de portier om 12.14 uur binnen en werd door hem verwezen naar een zitplaats in een grotere zaal, waar kon ik wachten op mijn afspraak.

Omstreeks 13.18 kwam een vrouw naar mij toe die mij verzocht met haar mee te komen voor het gesprek. Meer dan een uur later. Met deze dame, ik heb haar naam wel gevraagd en gekregen, maar ik ben die helaas vergeten, heb ik een aardig gesprek gehad over het werkloos zijn,  jammer genoeg had zij ook geen oplossing.

Volgens deze mevrouw was deze crisis erger dan voorgaande en moest ik maar proberen te genieten van mijn "vrije" tijd en me niet te veel vast bijten in het vinden van een nieuwe baan. Dit advies gaf ze mij, nadat ze gehoord had van mijn burn-out. 
Ik zou haar advies graag opvolgen, maar kennelijk zit ik niet zo in elkaar, dat ik kan genieten van mijn ‘vrije’ lees werkloze tijd.

Ook kon ze me niets vertellen over de periode waarop ik mogelijk nog recht zou hebben op een WW-uitkering en was ze ook niet bekend met de wet IOAW of IOW al had ze wel de beste bedoelingen.

Saillant detail, in het gesprek met deze dame werd duidelijk dat ze zelf ook werkloos is, en in het kader van "wederkerigheid" door het UWV op kantoor aan het werk is gezet. Ze vertelde dat als zij geweigerd had haar uitkering gekort zou worden. Lang leve de participatiemaatschappij!

Ik ga maar weer verder met solliciteren en het zoeken van een baan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten