zaterdag 1 maart 2014

Punctueel UWV

Op de site van het UWV stonden mijn jaaropgaven over het jaar 2012, zowel die van de WW als die van de ziektewet. Na controle van deze bedragen met de door mij ontvangen bedragen bleken die aanzienlijk lager te zijn dan vermeldt in de jaaropgaven die op de site van het UWV stonden.

Hierop heb ik contact opgenomen met het UWV en daar kreeg ik als antwoord: "Mocht u het niet eens zijn met de jaaropgaven verstrekt door het UWV, dan kunt u daar alleen schriftelijk bezwaar tegen maken." Dit kon dus niet via het Internet en alleen via de post. Pas nadat ik daarom verzocht had kreeg ik de adressen waar ik mijn bezwaar naar toe kon sturen.

Vervolgens heb ik een bezwaarschrift ingediend en nu maar kijken hoe ‘snel’ deze instantie reageert. Ik hoop dat het wat sneller gaat dan bij het eerdere bezwaar tegen de teveel betaalde WW en ziektegeld. Want later bij een nadere controle van op jaaropgaven bleek dat de foutief uitgekeerde bedragen ook vermeld zijn op de jaaropgaven, die daardoor veel hoger zijn uitgevallen, met alle gevolgen van dien. 
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten