zaterdag 24 mei 2014

Medewerkers UWV

Opvallend vaak  lees ik in de media dat medewerkers van het UWV onheus bejegend zouden worden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het incompetente optreden van deze medewerkers dit in de hand werkt. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik grof gedrag goedkeur, maar een beetje begrip van beide kanten is wel gewenst. Medewerkers van het UWV moeten wel begrijpen dat ze een dienst leveren aan een door de meeste cliĆ«nten, "whats in a name" zelf  betaald vangnet.

Op maandagochtend 13 januari 2014 werd ik gebeld door een mevrouw van het UWV, deze mevrouw vroeg mij of ik mee wilde doen met de samenkomst op 16 januari ‘succesvol naar werk’ bij het UWV. Nadat ik had geantwoord had graag mee te willen doen en verzocht had om het programma en de uitnodiging, kreeg ik als antwoord: “Ik stuur u de uitnodiging, het programma wordt tijdens de eerste sessie besproken”.

Op donderdag 16 januari  toog ik naar het UWV voor de bijeenkomst ‘succesvol naar werk’. De stemming onder de aanwezige 55+ers was er vooral een van: ‘zo heeft het UWV weer iets te doen’.  De sessie werd voorgezeten door mevrouw P.S., de heer J.U. en mevrouw N. We waren uitgenodigd om 11.30 en de bijeenkomst zou tot 14.00 uur duren. Jammer genoeg was er niet voor een lunch gezorgd. Slordig, op lunchtijd iemand uitnodigen, maar niet voor een broodje of een andere versnapering je zorgen, kortom zuinigheid troef.

Op vrijdag 17 januari ontving ik een mail van het UWV met daarin een link naar mijn competentietest. Met de competentietest van de vorige keer is niets gedaan, dus maar eens kijken wat er nu gaat gebeuren. Op zondagochtend 19 januari heb ik de test gemaakt. Na de test afgerond te hebben, was het niet mogelijk de test nogmaals in te zien of terug te kijken naar de resultaten. Ik heb hierop een mailtje gestuurd naar het UWV, de heer J.v.U. hoe dit ik dit zou kunnen doen. Hierop kreeg ik als reactie een uitnodiging om de test te bespreken op maandagochtend 27 januari om 09.00 uur. - wordt vervolgd -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten