zondag 15 juni 2014

De relatiemakelaar van het UWV

Donderdag 6 februari weer een bezoekje gebracht voor de training bij het UWV. Dit keer hadden ze echt het licht gezien, tijdens de bijeenkomst kwam R. binnen. R. is een relatiemakelaar. Dit houdt in dat R. veel bedrijven in zijn netwerk heeft.

Wij mochten in een korte pitch vertellen wat voor werk we willen en welke competenties we hebben om dit werk te kunnen uitvoeren.  De heer R. zou in zijn netwerk van bedrijven kijken waar we terecht kunnen voor een baan en voor ons het contact leggen met het bedrijf.

Nadat wij onze presentaties gegeven hadden, deelde R een van de collega werkzoekenden, mee dat hij liever part time wilde werken. Door R. werd hierop gevraagd waarom hij geen 40 uur wilde werken. De collega werkzoekende ging hierop uitleggen wat de oorzaak was waardoor hij geen 40 uur kon werken.  R reageerde hierop met "als ik nou een baan vindt van 40 uur dan komt u er niet voor in aanmerking".

Voorlopig moet ik nog maar zien dat R voor één van ons een baan van 40 uur of part time vindt. En ja, ik ben pessimistisch, misschien moet ik wat minder kranten lezen en niet meer naar de TV of op het Internet kijken. Overal in de media wordt je ermee om de oren geslagen: ontslagen, reorganisaties (betekent ontslag) en wat niet meer, om over faillissementen maar te zwijgen. (Ik schrijf dit in de periode dat Aldel - aluminiumfabriek Delftzijl - net failliet is gegaan.)
Maar R. ging monter het klasje uit met de woorden "hiermee ga ik aan de slag, ik ken genoeg bedrijven die gemotiveerde mensen hard kunnen gebruiken".Hoe naïef moet je zijn, maar ja, hij heeft wel een betaalde baan bij het UWV.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten