vrijdag 18 juli 2014

Het immer allerte UWV

Ik ben bijna aan het einde van mijn WW. Op de site van het UWV staat dat je 4 weken voor het einde van de WW periode je moet aanmelden voor een bijstandsuitkering. Zo gezegd zo gedaan.

Via de site van het UWV meld ik mij aan voor een bijstandsuitkering. Daar staat dat ik binnen twee dagen na aanmelding telefonisch contact moet opnemen met het UWV om de bijstandsaanvraag te bevestigen.

Dus bel ik het UWV, ik krijg mevrouw K.P. aan de lijn die mij meteen meedeelt: "u krijgt geen bijstand u moet werken". Hierop antwoord ik: hartstikke goed. Ik zal me via Internet afmelden voor de bijstand en ik kom met de bus naar u toe dan kunnen we er samen voor zorgen dat ik snel weer aan de slag kan. Hierop antwoord mevrouw K.P.: "Ik heb meerdere banen voor u,". Ik helemaal blij en antwoord mevrouw K.P. dat ik onmiddellijk naar Hilversum kom.

En wat antwoord mevrouw K.P?: "Nee, u hoeft niet naar Hilversum te komen, u had toch een afspraak bij het UWV in uw woonplaats voor de bijstandsaanvraag? Dan moet u daar naar toe gaan. Nee, die banen die ik heb komen nu even niet in aanmerking, gaat u maar naar de afspraak."

En niet geheel nieuw; de telefoonverbinding werd verbroken.

Kortom: kennelijk is werk iets waar mee gedreigd wordt, een baan voor je zoeken of je daadwerkelijk bemiddelen naar een baan ho maar.

Bij het UWV niets nieuws onder de zon, laat staan een baan!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten