maandag 4 augustus 2014

De Radio

Als je dit blog een beetje volgt,  weet je dat ik al een tijdje werkloos ben. Hoor ik net Hans Böhm op de radio een verhaaltje vertellen over wat het UWV allemaal voor je kan betekenen als je als 60er werkloos wordt. Het UWV weet raad.

Het is duidelijk dat Böhm niet werkloos is, want dan zou hij beter weten. 
Voorlopig mag hij, tegen betaling, kletspraat c.q. onzin verkopen. 

Desgevraagd zou ik dat in zijn geval ook gedaan hebben, want ik mag aannemen dat hij daar iets beter voor betaald wordt dan het bedrag van mijn uitkering. 

Nu ik het verhaaltje van de heer Böhm wat vaker gehoord heb, kan ik een lichte irritatie niet onderdrukken. Het enige wat het UWV in mijn geval gedaan heeft, onder andere bij monde van mevrouw K.P., is dreigen met meerdere vacatures. Als je dan antwoord dat je graag aan het werk wilt en dat je je even gaat omkleden om daarna naar het UWV kantoor te komen, zodat je direct op de beschikbare baan kan solliciteren, wordt - heel vreemd - de telefoonverbinding verbroken.

Terug bellen gaat niet want ze bellen vanaf een afgeschermd nummer.
Meneer Böhm kan mij nog meer vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten