zaterdag 17 mei 2014

Goede samenwerking bij het UWV

Op woensdag 8 januari 2014 een berichtje gemaakt in mijn werkmap van het UWV met de vraag of mevrouw F.H. telefonisch contact met mij wil opnemen via het bij het UWV bekende nummer.

Op donderdag 9 januari kreeg ik  een e-mail dat er een nieuw bericht stond op mijnuwv. In dit bericht stond dat ik zelf diende te bellen met telefoonnummer 0900 9294. Dit bericht was ondertekend door R.B. Laat ik nou hebben begrepen dat alle communicatie zou verlopen via mijnuwv. Maar goed niet getreurd dan maar zelf even bellen.

Later in de middag heb ik gebeld met het UWV via het opgegeven telefoonnummer. Leuk detail: buiten de normale telefoonkosten werd er een starttarief van 4,5 cent gehanteerd en 4 cent per minuut. Dus zo haalt het UWV geld binnen. Echt klantvriendelijk.

Goed, een mevrouw M.V nam de telefoon aan en deelde mede mij niet te kunnen doorverbinden met mevrouw F.H. “Maar als u mij verteld waar het over gaat kan ik u wel helpen”. Na te hebben verteld dat het ging om een eerder afgesproken aflossing op een verkeerde betaling van WW, nadat ik mijn BSN nummer had doorgegeven, deelde ze mee hierover niets te kunnen vinden. Ook die brief over deze zaak die ik van het UWV heb ontvangen, kon ze niet vinden. Mevrouw M.V. gaf mij de toezegging het een en ander uit te zoeken en mij binnen 24 uur terug te bellen.

Omstreeks 16.30 uur werd ik terug gebeld door mevrouw M.V. Ze had, zoals ze zei, de administratie opdracht gegeven het een en ander uit te zoeken en zodra ze een terugkoppeling had ontvangen zou zij mij dit laten weten. Ik deelde hierop mee dat ik de volgende dag haar wel wilde bellen om dan de exacte datum door te geven van de door mij ontvangen brief. Hierop deelde mevrouw M.V. nogal kribbig mee: “Die brief heb ik al, ik moet eerst terugkoppeling krijgen van de administratie voor ik iets kan doen. Een fijne avond” en de verbinding werd verbroken.

Dat zal me een gezellig avond worden. Trouwens in mijn actieve arbeidsverleden vroeg ik ook wel eens aan de boekhouding om iets voor mij na te kijken, maar ik gaf nooit opdracht. Het is de toon die de muziek maakt. En nu maar afwachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten